You are currently viewing מינימום מיתוג למיקסום המכירות

מינימום מיתוג למיקסום המכירות

כיצד משתקף ערך של מיתוג טוב?

מחקרים מראים כי קרוב ל- 60% מהצרכנים היום מעדיפים לקנות מוצרים ממותגים שהם מכירים. אבל מה יוצר את המותג וכיצד אנו יכולים ליצור מותג שיפעיל רגש ואהדה בקרב הצרכנים?
רבים חושבים ששם החברה או הלוגו בונים את המיתוג, אך זאת רק נקודת הפתיחה. מיתוג זה הרבה יותר! מיתוג משפיע על חוות הדעת ועל רגשותיהם של הלקוחות כלפי החברה ומוצריה. זה המוניטין וסימן ההיכר של החברה, והוא נוצר מאופי הצגת המוצר/ שירות, מחוויית הלקוח, מהגישה השיווקית, מהשפה והנראות של החברה, ומשלל מרכיבים פסיכולוגיים ורגשיים.

מיתוג חזק מועיל בתהליך מכירה בכך שמייצר אמינות בעייני הלקוח, ורושם כי מדובר בעסק רציני ומכובד, ומכאן, ייווצר רושם בעייני הלקוח כי מדובר במוצר איכותי, וכי מצפה ללקוח חווית קניה נעימה עם שירות ברמה גבוהה.

איך עובדת הפסיכולוגיה מאחורי הנחות אלו?

המוח האנושי יוצר קשרים ומפיק תובנות ע"י חיבור רשמים וידע קודם. לדוגמה, כשמסתכלים על אדם בבגדים מרופטים ושיער פרוע, עלול להיווצר רושם שהוא מוזנח ומלוכלך, ואולי אפילו עני. לעומת זאת אדם הלבוש באופן מוקפד יעביר רושם של אדם נקי ומסודר, אולי גם אמיד, למרות שהמצב יכול גם להיות הפוך. בדיוק כך עובדת הפסיכולוגיה של הלקוח כשהוא רואה את המוצר. הוא לא רואה רק את המוצר אלא את המעטפת כולה, כמו בית העסק או משרדי החברה, אתר האינטרנט, חומרי השיווק, אריזת המוצר (במוצרים פיסיים), נראות הממשקים (במוצרים דיגיטליים), וכל פרט קטן. מרבית האנשים לא מודעים לכך אפילו, אך המוח שלהם מגיב בצורה של נתינת אמון או אי נתינת אמון מהרושם שנוצר.

כיצד חברות משמרות את זהותן המיתוגית?

חברות גדולות עם תקציבים גדולים נוהגות לשמור על אחידות מיתוגית בכל מוצריהן, בנקודות המכירה, בחומרי השיווק וכו'. גם עסק קטן יכול לעשות רושם של גדול אם יקפיד על נראות אחידה. אם ישמור שפה עיצובית הכוללת את הלוגו, צבעים, גופנים, סגנון ויזואלי ואפילו השפה בה המותג מתקשר באתר, בפוסטים וכו'. זה חייב להשמע תמיד כאילו אותו אדם כתב הכל. כל זאת יחד עם נוכחות דיגיטלית חזקה, אתר אינטרנט פעיל ומתוחזק ועמודים פעילים ברשתות החברתיות יעזרו לבנות את הזהות הזאת.

Fake it until you make it

לעסקים הקטנים לא תמיד יש את היכולת הכלכלית לעבור תהליכי מיתוג מורכבים או להקים מערך שיווק יקר. עסקים רבים נאלצים להסתפק בכרטיס ביקור ופלאייר מודפס. אך יש טריקים קטנים שיכולים לשפר את התדמית והמיתוג, ולהקים נוכחות דיגיטלית אשר תהווה ממשק עם הלקוח.

הכל מתחיל במיתוג

לוגו טוב יתן בסיס לצבעים וסגנון. רצוי להשתמש במעצב גרפי מקצועי אשר ילווה בכל תהליך המיתוג, אך אם הכיסים שלכם לא מספיק עמוקים, ישנן חלופות טובות במחירים נוחים. באתרי פרילנסרים למשל, כמו Fiverr או UpWork, תוכלו למצוא פרילנסרים מרחבי העולם. תצטרכו כנראה לתקשר איתם באנגלית, אך בחיפוש מהיר תוכלו למצוא פרילנסרים דוברי שפות שונות. אתרים אלו מאופיינים בד"כ בעבודה בעלויות נמוכות יחסית.

אפשרות נוספת היא מאגרי לוגואים מוכנים אשר ניתנים להתאמה אישית. למשל Shutterstock מכילה מיליוני תמונות ולוגואים, אך כנראה תצטרכו לשכור שירותי מעצב כדי להתאים את הלוגו לעסק שלכם. כמו כן זה לא יהיה שלכם באופן בלעדי. חלופה נוספת יכולה להיות Logo Is Us – אתר כחול לבן המציע לוגו מוכן להתאמה אישית. בניגוד ל Sutterstock כל לוגו נמכר שם פעם אחת בלבד.

ישנם אתרים המציעים מנוע אוטומטי להכנת לוגו (Logo Maker) על בסיס מידע שאתם מספקים. Fiverr למשל, שהוזכרה קודם השיקה מוצר כזה לא מזמן. חיפוש מהיר ברשת יניב לכם עשרות, אם לא מאות אתרים כאלו. המחיר יהיה נמוך למדי, אבל החסרון העיקרי הוא שהלוגו לא יהיה שלכם באופן בלעדי. עדיין, עדיף מכלום, לא?

מינוף ע"י רשתות חברתיות

עכשיו שיש לכם לוגו תוכלו לפתוח עמודים עסקיים ללא עלות. תצטרכו לשלם רק אם תרצו ליצור קמפיינים ממומנים, וגם זאת תוכלו לעשות בעלויות נמוכות אם תעשו את זה נכון. תחזוקת עמוד עסקי מצריכה זמן ואנרגיה – להעלות פוסטים ותמונות, לכתוב מאמרים וליצור דיונים ומעורבות. אם המשאבים מוגבלים מבחינת זמן או כוח אדם, מומלץ להתמקד ברשת חברתית אחת או שתיים. עדיף עמוד אחד פעיל מארבעה עמודים ברשתות בשונות כשבאף אחת אין פעילות.

הציבו לעצמכם מינימום קבוע להעלאת פוסטים, בין אם זה אחד ליום או 2 בשבוע. העיקר שתקפידו להפעיל את העמוד.
זכרו שהפוסטים מיועדים לאנשים ולא לעצמכם, לכן רגע לפני שמפרסמים פוסט, תחשבו אם הוא מעניין אחרים. אם זה מספיק מעניין – אנשים גם ישתפו וכך תוכלו להגיע לקהלים גדולים יותר.

עמוד להנחית אליו ולהמריא ממנו…

אז עכשיו שיש לכם מיתוג ועמודים עסקיים ברשתות החברתיות, הגיע הזמן לסגור עסקאות!
רבים מקימים אתרים ודפי נחיתה, אליהם מפנים מהקמפיינים ברשתות החברתיות. המשותף לאתר ולדף נחיתה הוא שזה בעצם דף אינטרנט, עם דומיין (כתובת אתר). זה מאפשר לעקוב אחרי הכתובת ע"י כלי שיווק וניתוח, ולהשתמש בה כדי להגיע לקהלים שביקרו באתר שלנו ולקהלים דומים. הקמת אתר ודפי נחיתה מגיעים עם עלות גבוהה יחסית ומצריכים תחזוקה, אחסון ועוד.
איך יוצרים דף אינטרנט מבלי להקים אתר או דף נחיתה? כרטיס ביקור דיגיטלי יכול לעשות את העבודה.
כרטיס הביקור הוא גם הפנים של העסק, והוא סוג של הכלאה בין כרטיס ביקור מסורתי (מודפס) לאתר.
כרטיס הביקור המודפס הולך לאיבוד ומגביל מאוד מבחינת כמות התוכן שניתן להכניס בו. כרטיס ביקור דיגיטלי לעומת זאת, מספק ממשק אינטראקטיבי ללקוח, בו הוא יכול להתקשר, לשלוח מייל, לשלוח מייל, להגיע לרשתות החברתיות ועוד מגוון פעולות בלחיצת כפתור.

בכרטיסי הביקור הדיגיטליים של Digital Is Fun ניתן גם להוסיף וידאו שיווקי, גלריית תמונות מתחלפות, כפתור ניווט לעסק, טופס יצירת קשר, פייסבוק פיקסל, קוד QR ועוד מגוון פיצ'רים שימושיים בעלות נוחה ומשתלמת.

בסופו של דבר, ניתן לבנות מיתוג חזק וליצור תדמית של עסק מושקע ומכובד באמצעים מינימליים למדי, אם רק עושים את זה נכון.

התקדמו לכרטיס הביקור הדיגיטלי של Digital Is Fun. ליצירת כרטיס >